Дефініції:
Активність – виконання завдання або дії індивідом.
Участь – це залучення в життєву ситуацію.
Обмеження активності – це труднощі, які може мати індивід під час здійснення діяльності.
Обмеження участі – це проблеми, які може відчувати індивід при залученні в життєві ситуації.
Кваліфікатори
Домени для компоненту Активність та Участь надаються в одному переліку, що охоплює весь спектр життєвих сфер (від базових навичок навчання та спостереження до складних областей, таких як соціальні завдання). Цей компонент може використовуватися як для позначення активності (a) або участі (у), або обох.
Для компоненту Активність та Участь запропоновані два кваліфікатора – виконання і здатність (потенційна здатність). Кваліфікатор виконання описує, що індивід (він або вона) робить в умовах поточного навколишнього середовища. Оскільки поточне навколишнє середовище розглядається в соціальному контексті, виконання, записане цим
кваліфікатором, також може розуміється як «залучення у життєву ситуацію» або «життєвий досвід» людей у фактичних умовах, в яких вони живуть. Цей контекст включає фактори навколишнього середовища – всі аспекти фізичного та соціального середовища, світ взаємовідносин індивіда в суспільстві, які можуть кодуватися, використовуючи складову Факторів навколишнього середовища.
Кваліфікатор здатності описує здатність індивіда виконувати або справлятися з будьяким завданням, або дією.
Цей кваліфікатор позначає найвищий рівень можливого функціонування, якого може досягти індивід в даному домені в конкретний момент часу.
Здатність вимірюється в типових або стандартних умовах навколишнього середовища і, таким чином, відображає адаптовані здатності індивіда до навколишнього середовища.
Складову Факторів навколишнього середовища можна використовувати для опису характеристик цього універсального або стандартного оточення.
Обидва кваліфікатори – і здатності, і виконання – можуть використовуватися як з урахуванням допоміжних пристосувань і сторонньої допомоги, так і без них, відповідно до
наступної шкали:
xxx.0 НЕМАЄ труднощів xxx.6 не застосовується |
(ніяких, відсутні, незначні, ...) (незначні, слабкі, ...) (середні, значущі, ...) (високі, інтенсивні, ...) (повні, ...) |
0-4% 5-24% 25-49% 50-95% 96-100% |
Широкі діапазони процентних значень надаються для тих випадків, коли для кількісних вимірювань обмежень виконання або зниження здатності доступні градуйовані методики оцінки або інші стандарти. Наприклад, в тих випадках, коли кодуються «відсутність проблем виконання» або «абсолютна проблема виконання», похибка допустима в межах 5%. Помірні проблеми виконання досягають середини шкали абсолютних труднощів виконання. Процентні значення, які визначаються в різних доменах при порівнянні зі стандартами на сукупні дані, повинні бути представлені в процентилях. Для того, щоб ці кількісні значення використовувалися в уніфікованому варіанті, необхідно розробляти методики оцінки в ході наукових досліджень.
Для подальшого пояснення конвенції кодування в МКФ див. Додаток 2.
У цій категорії немає статей. Якщо дочірні категорії показуються на цій сторінці, то вони можуть містити статті.
d1 Розділ 1. Навчання та застосування знань
У цьому розділі розглядається навчання, застосування отриманих знань, мислення, вирішення проблем та прийняття рішень
d2 Розділ 2. Загальні завдання та вимоги
У цьому розділі йдеться про загальні аспекти виконання окремих або кількох завдань, організацію нормального режиму роботи та поводження зі стресом. Ці пункти можуть використовуватися у поєднанні з конкретнішими завданнями або діями для визначення засадничих особливостей виконання завдань за різних обставин
d3 Розділ 3. Комунікація
В цьому розділі йдеться про загальні та конкретні особливості комунікації за допомогою мови, знаків і символів, зокрема отримання та продукування повідомлень, ведення розмов і використання засобів і прийомів комунікації
d4 Розділ 4. Мобільність
У цьому розділі йдеться про переміщення шляхом зміни положення або розташування тіла, або перенесення з одного місця до іншого, шляхом перенесення, переміщення або маніпулювання об'єктами, ходьбою, бігом або лазінням та використанням різних видів транспортування
d5 Розділ 5. Самообслуговування
У цьому розділі розглядається піклування про себе, миття та витирання, догляд за власним тілом і його частинами, одягання, приймання їжі та напоїв, турбота про власне здоров’я
d6 Розділ 6. Побутове життя
У цьому розділі розглядаються побут та щоденна діяльність, виконання пов’язаних з цим задач. Побутові сфери життя включають пошук і забезпечення житлом, продовольством, одягом та іншим необхідним; прибирання та ремонт житла, піклування про особисте та інше домашнє майно та допомогу іншим.
d7 Розділ 7. Міжособистісні взаємодії та відносини
У цьому розділі розглядається виконання дій та вимог щодо базисних і комплексних взаємозумовлених дій з людьми (незнайомцями, друзями, рідними, членами родини та коханими) відповідно до ситуації та в соціально прийнятній формі
d8 Розділ 8. Головні сфери життя
У цьому розділі розглядається виконання задач і дій, які потрібні в процесі роботи, зайнятості, економічних взаємовідносин та при отриманні освіти
d9 Розділ 9. Життя в спільноті, соціальне та громадське життя
У розділі розглядаються ті дії та задачі, які необхідні для того, щоб вести організоване соціальне життя поза межами родини, бути часткою життя окремих громад, усього суспільства та брати участь у громадських сферах життя.